Idag har jag tränat på att våga synas och höras. Kanske inspirerad av gårdagens hyllning till Göran Hägg? 

Via Instagram har jag hittat Klara Härgestam och hennes sida klara besked http://instagram.com/klarabesked 

Idag fyller hon trettio år. Det firade Klara med att sjunga en födelsedagssång rakt in i kameran i morse. Och bjuda in sina följare till att filma ett kort hyllning & tagga filmklippet med hennes namn på Instagram. 

Så det gjorde jag! Och fick träna både på att våga genomföra det och på att vänta in hennes respons. 

Att vara med och omfamna en del tankar och känslor som hela processen utlöste, var kanske det mest utmanande för mig. 

Samtidigt känner jag mig nöjd med min insats och att jag vågade svara an. Tack igen Klara Härgestam och ja må du leva, idag och alla dagar!

#blogg100

2 reaktioner på ”Att våga höras och synas

    1. Tack! Det var läskigt och befriande på samma gång. Någon gång måste vara den första. Jag har inte lagt upp någon video av mig själv på nätet förut. Och just att visa upp sig på Instagram är så utskällt. Samtidigt når rörlig bild fram på ett sätt som ingen stillbild eller text någonsin kan…

      Liked by 1 person

Kommentera

