En av mina krukväxter skickar ut långa skott, som letar efter ljus och någonting att fästa vid. Det känner jag igen. Jag söker också ljus och fäste just nu, i mitt utbyte med omgivningen. Det är sårbart att fortsätta växa i en riktning, utan att veta vart den leder. Det är å andra sidan enda möjligheten. Hur mycket jag än ser, hör, känner – tar in med alla mina sinnen – och hur mycket jag än lär mig – assimilerar och analyserar det jag tagit in – kan jag inte förutspå framtiden. Bara växa vidare…
#blogg100

Kommentera

